تونس دارای یک مشکل با internalised اسلام هراسی

در مارس 13, دولت تونس اعلام کرد اقدامات اضطراری برای جلوگیری از گسترش این کوروناویروس.

این اقدامات شامل بسته شدن آن دریای مرز تعلیق پروازهای بین المللی, بستن کافه از 4ساعت به طور کامل و بسته شدن مساجد.

این آخرین تصمیم که موجب جنجال در رسانه های اجتماعی و در میان علما و خاطر نشان کرد بسیاری از تونسی ها از چیزی که مشکوک است; دیرینه اسلام هراسی است که قاب داخلی تونس سیاست و سیاست پس از استقلال این کشور از استعمار فرانسه قانون در سال 1956.

در حالی که اهمیت اقدامات پیشگیری و کنترل گسترش ویروس است و نه قابل بحث انتخاب به طور کامل تعطیل مساجد در حالی که تنها بخشی از بسته شدن کافه ها مواجه شد با ترس.

Hicham Grissa رئیس جمهور Zitouna دانشگاه در Montfleury با انتقاد از این تصمیم به عنوان “بی توجه” به نیاز مردم به مذهبی و شیوه های معنوی در این زمان.

Grissa گفت: در حالی که گسترش ویروس را تعیین اقدامات آینده در حال حاضر “شما نباید صحبت کردن در مورد منع نماز در مساجد مگر اینکه همان اقدامات در نظر گرفته شده برای کافه ها و باشگاه است.”

یک مسجد رونده در نابل که در آن هستم به من گفت: “من رفتم به دعا در سحر و مسجد بسته شد.

“ما معمولا تنها ده نفر در نماز صبح در همسایگی مسجد و ما تنها وجود دارد برای 10 یا 15 دقیقه. من فقط نمی ببینید که چگونه است که شمار خطر بالاتر از کافه های مرکز شهر که میزبان صدها نفر از مردم در طول روز است.”

به مدارس و دانشگاه ها بسته شد از مارس 12, تونس, جوانان در زمان به کافه نشستن در فضاهای محدود نوشیدن قهوه و کارت بازی بازی.

تصمیم به تعلیق نماز در مساجد بود لذا درک شده توسط بسیاری از کاربران رسانه های اجتماعی به عنوان ادامه یک سنت دولت از آنچه آنها را به عنوان internalised اسلام هراسی و “problematising” اسلام و اسلامی شیوه به عنوان اولین گام در برخورد با بحران.

این همه یادآور یکی دیگر از مشکل تصمیم نشان دادن internalised هراسی از تونس دولت این نقاب ممنوعیت های اعمال شده در جولای 2019.

پس از دو بمب گذاری انتحاری در ژوئن تونس, نخست وزیر, Youssef Chahed صدور یک فرمان ممنوعیت پوشیدن اسلامی چهره حجاب در همه ساختمان های دولتی و موسسات برای “دلایل امنیتی”. این با وجود این واقعیت است که وزارت کشور را تکذیب کرد که مقصر بوده و با پوشیدن نقاب به پنهان کردن خود را.

چندین سازمان های جامعه مدنی و سیاستمداران در نظر گرفته شده بود به تکرار حجاب و ممنوعیت آن تحمیل شده چندین بار در تونس تاریخ مدرن است. در طول زمان از جمله ممنوعیت گرفته اند عوارض خود را بر روی حقوق زنان و آزادی مذهب با نتیجه بازداشت, حبس, تعلیق از کار و حتی خشونت پلیس.

در سال 2019 فعالان استدلال کرد که اگر امنیت یک نگرانی است و دولت می تواند چندین اقدامات برای اطمینان از امنیت بدون نقض آزادی مذهب و ممنوع کردن لباس. برای مثال زن افسران پلیس و یا کارکنان می تواند انجام چک هویت و یا جستجو در ورودی ساختمان های عمومی در مورد نگرانی های امنیتی.

اما متوالی دولت تونس از سال 1956 در حالی که بیشتر ملایم امروز نسبت به گذشته ادامه یافته به نمایشگاه یک internalised اسلام هراسی است که تبلیغ در سراسر تونس.

در دهه 1960 حبیب بو رقیبه تونس برای اولین بار پس از استقلال جمهور به دنبال تضعیف فرهنگ اسلامی و ایجاد یک سکولار هویت ملی. او بسته تاریخی اسلامی Zitouna دانشگاه و دلسرد روزه شخصا از ظاهر شدن در تلویزیون و نوشیدن آب پرتقال در ماه رمضان و مشاوره تونس را به انجام همان.

این بورقيبة دولت لغو سیستم مذهبی اوقاف و مذهبی به دادگاه ممنوع گروه ها و احزاب سیاسی با اسلامی تمرکز و رسما ممنوع حجاب در سال 1981 یک سیاست است که در محل باقی می ماند تا زمانی که انقلاب تونس در سال 2011.

این حکومت ضد حجاب احساسات می توان به استعمار فرانسه قاعده که زنان را تشویق به برداشتن حجاب خود را به عنوان بیانیه ای از مدرنیته و تمدن. این شروع در الجزایر بود اما این غربی مفهوم “مدرنیته” که بورقيبة بعد به دنبال به اجرا در تونس.

این اعمال سکولار هویت ملی منجر به نه تنها در آزار و اذیت گروه های زیادی از مردم نیز در رشد اجتماعی بی اعتمادی خاص اسلامی و شیوه های.

محدودیت های اسلامی شیوه های تشدید در طول Zine El العابدین بن علی دولت از سال 1987 تا 2011 زمانی که دولت با اهرم ترس از تهدید تروریسم برای سرکوب و حتی بیشتر در آزادی مذهبی و بیشتر جلب ترس از اسلام در میان جمعیت آن است.

بن علی دولت تصویب 2003 ضد تروریسم, قانون, برای مثال, که در خدمت بیشتر به بیگانه و آزار و اذیت مخالفان سیاسی و عادی مذهبی مردم است.

با توجه به گزارش های سازمان های مانند سازمان عفو بین الملل, بین 2000 و 3000 نفر تحت تعقیب قرار این قانون است. قانون مبهم و فعالیت های آن تلقی می شد به حکم تحقیقات پلیس شامل دعا در مساجد و داشتن اسلامي اقلام است.

درست مثل بورقيبة دولت قبل از آن بن علی دولت تاسیس به طور فزاینده ای به حکومت استبدادی تحت پوشش “مدرنیته” و “مبارزه با تروریسم” در میان سکوت از متحدان غربی مانند ایالات متحده و فرانسه است.

افرادی که عینک حجاب که به مسجد رفت به طور منظم و یا کسانی که درگیر در مطالعات قرآن یا قرائت شد به عنوان “بیش از حد مذهبی” و به عنوان یک تهدید به تونس همگن و دولت امنیتی است.

اسناد و مدارک پیدا شده توسط معترضان در ایستگاه های پلیس در طول سال 2010 به 2011 تظاهرات نشان داد که چگونه خبرچینان را حفظ سیاهههای مربوط از تعداد افرادی که به یک خاص مسجد بود که در ردیف جلو که چگونه بسیاری از زنان تن روسری و حتی چگونه بسیاری از زنان تن روسری اما با محافظه کارانه تر و سست و اتصالات لباس.

طبقه بندی سند داخلی از وزارت کشور مورخ 2009 آغاز شده است که گردش در رسانه های اجتماعی چند هفته پیش می خواند: “من با افتخار به شما اجازه می دانم که در 18/03/2009 یک دختر با پوشیدن روسری بازداشت شد [….] پس از تحقیقات مشخص شد که او از شیوه او در انجام وظایف شرعی به طور منظم. او هشدار داد در مورد ضرورت حذف فرقه ای و او نشان داد تمایل به انجام این کار است.” “فرقه ای لباس” بود که اصطلاح مورد استفاده توسط دولت برای توصیف روسری که در آن زمان.

دولت استفاده از هر دو پلیس و همسایه/همکاران به سازمان دیده بان برای هر یک از دیگر “سطح religiousness” منجر به این سیاست ها به تصویب رسید که در یک جامعه و در سطح فردی.

با وجود تغییرات سیاسی به ارمغان انقلاب در سال 2011 این سیاست چشمانداز به برخی حوزه ها و بخشی از فرهنگ است.

زنان با پوشیدن حجاب هنوز هم تبعیض. آنها از ممنوع برخی استخرهای شنا برای “بهداشت دلایل” در حالی که مردان با ریش هنوز هم به عنوان یک تهدید.

پس از حادثه قابل توجه از تعلیق حجاب-پوشیدن پرواز از Tunisair در سال 2015 و پس وزیر حمل و نقل اعلام کرد که حجاب باعث کاهش شنوایی با 30 درصد قرار دادن جان مسافران در خطر است.

در حالی که توجیه سوئیچ از ایمنی و امنیت ملی و بهداشت به نگرانی های بهداشتی تونس دولت همچنان یک دهه سنت internalised اسلام هراسی باقی می ماند و سریع به دنبال سیاست هایی که هدف اسلامی شیوه های اولین و مهمترین.

نظرات بیان شده در این مقاله هستند که خود نویسنده است و لزوما منعکس کننده Al Jazeera سرمقاله موضع.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>