تایوان می یابد دیپلماتیک نقطه شیرین در حباب چای

تایپه, تایوان سفارش یک چای حباب نیست دقیقا سر راست است. برای اولین بار وجود دارد انتخاب چای پایه و سپس به این که آیا آن شیری یا میوه ای و مقدار قند یا یخ برای اضافه کردن اما مهم تر از همه نوع boba – امضای جویدنی مروارید نشاسته کاساو یا مانیوک که نوشیدنی کاملا منحصر به فرد است.

هیچ یک از که مانع از چای شهاب سنگی در افزایش محبوبیت.

جایی بین یک دسر و نوشیدنی, چای حباب صنعت است که ارزش $2.4 میلیارد دلار در سال 2017 و هوا برای رسیدن به رقم 4.3 میلیارد دلار توسط 2027 به گفته یکی از شرکت تحقیقات بازار.

در سه دهه حباب چای مغازه ها به نظر می رسد از تایپه به نیویورک و از سنگاپور به لندن و نوشیدنی تبدیل شده مختصر برای خود حکومت جزیره تایوان است. وزیر امور خارجه یوسف وو مشترک یک حباب چای با ژاپنی, نماینده Hiroyasu ایزومی. رئیس جمهور Tsai و نشستند ون در خدمت نوشیدن در طول روز ملی و در این سال حباب چای در مرکز توییتر با تف, چینی, کاربران اینترنت زمانی که تایوانی پیوست آنلاین “چای شیر داد” با این نوشیدنی طرفداران از هنگ کنگ و تایلند است.

چای حباب در بر داشت محبوبیت در ابتدا به دلیل boba چای مغازه ها نه تنها به ارائه یک محل برای آویزان کردن در شب و کارت های بازی اما چیزی متفاوت از تایوان موجود در چای فرهنگ گفت: Po-یی آویزان استادیار گروه آموزشی جغرافیا در دانشگاه ملی تایوان.

“داستان حباب چای مربوط به تغییر اجتماعی در تایوان است. برای اولانگ و چای و شما نیاز به زمان برای دم کردن چای, شما نیاز به زمان بیشتری برای لذت بردن از چای. اما تمام صنعتی و توسعه اقتصادی در تایوان تحت فشار قرار دادند و ما را به یک زندگی که در آن شما را مجبور به صرفه جویی در وقت – شما لازم نیست که زمان زیادی برای دم کردن چای و لذت بردن از به اصطلاح “laoren cha’, چای اولانگ, فرهنگ,” او گفت:.

Taiwan bubble tea

یک فروشگاه چای حباب در تایپه. نوشیدنی محبوب تبدیل شده است تا حدودی به دلیل آن را مناسب [فایل: David Chang/سازمان حفاظت محیط زیست]

“بنابراین برای افراد جوان چای حباب فرهنگ است که واقعا مناسب برای آنها. شما سفارش یک فنجان چای و سه دقیقه بعد چای حباب برای شما آماده است و شما می توانید از بین بردن.”

متقابل تنگه boba

آن تایوان ظهور به عنوان یک نیروگاه اقتصادی یکی از به اصطلاح “آسیایی ببر” است که نه تنها پرورش حباب چای فن پایه در خانه, اما کمک کرد تا آن را گسترش فراتر از این جزیره است.

تایوانی کسب و کار شروع به سرمایه گذاری در چین در 1990s به عنوان سرزمین اصلی شروع به باز کردن آن اقتصاد است. چای حباب به سرعت گسترش در سراسر تنگه تایوان همراه با کارخانه ها و سرمایه گذاری خارجی.

“در خارج از تایوان و چین بود و یکی از اولین مکان برای مصرف کنندگان به دانستن چای حباب و به مصرف حباب چای” آویزان گفت: از 1990s شروع شد. “در آن زمان مردم چین کنجکاو در مورد تایوان و می خواستم به دانستن در تایوان است. به دلیل تنش سیاسی بین تایوان و چین گاهی اوقات ما واقعا باز کردن اتصالات به یکدیگر می دانند بنابراین ما باید کنجکاوی.”

Boba چای به سرعت گرفتار و سرزمین اصلی کارآفرینان شروع به راه اندازی خود را داخلی و زنجیر در حالی که مردم در سایر نقاط آسیا از جمله ژاپن و کره جنوبی و مالزی و سنگاپور – همچنین توسعه طعم و مزه چای.

گسترش آن و همچنین به غرب برای اولین بار از طریق تایوانی و چینی مهاجران و دانشجویان دانشگاه به دنبال طعم و مزه از خانه قبل به تدریج وارد جریان اصلی در 2000s.

تنها پس از آن آویزان گفت: پس از نوشیدن رفته بود در سراسر جهان است که تایوانی مردم شروع به درک حباب چای به عنوان یک منحصر به فرد تایوانی صادرات است.

“در گذشته از اوایل 1980s به 1990s من فکر نمی کنم تایوانی مردم آن زمان به عنوان یک نماد تایوانی هویت. من اعتقاد دارم که پس از سال 2000 با جهانی شدن, انواع مواد غذایی, فرهنگ, سفر در سراسر جهان. حباب چای نیز که در آن زمان آغاز شده و در حال گسترش به دیگر نقاط از تایوان. و آن را تبدیل به بیشتر و بیشتر محبوب و در همان زمان تایوانی مردم احساس نوع آن افتخار” او گفت:.

یک ملت تحت چای حباب

در ایالات متحده چای حباب غیر رسمی سرمایه نهفته در دره سان Gabriel شرق لس آنجلس به گفته جان چانگ-En لیو استادیار جامعه شناسی در دانشگاه ملی تایوان که انجام تحقیقات گسترده در کالیفرنیا است.

Clinton Bubble Tea

هیلاری کلینتون تلاش می کند یک چای حباب در حالی که مبارزات انتخاباتی در سال 2016 ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری [فایل: جاستین سالیوان/گتی ایماژ از طریق خبرگزاری فرانسه]

این دره یکی از بزرگترین غلظت از آمریکایی های آسیایی تبار که شده حل و فصل وجود دارد از اواسط قرن 19. این یک محل است که عمدتا در حومه شهر و ماشین-بر اساس که در آن ممکن است به درایو به صورت “10 کیلومتر یک بلوار و فقط دیدن آسیایی, کسب و کار” با توجه به لیو.

“Boba مغازه ها تبدیل به این جماعت مکان برای جوان, آسیایی, آمریکایی, آن, آنها قطع و پس از مدرسه راهنمایی و دبیرستان,” او گفت:. “این نیز که در آن بسیاری از زمان آنها کشف هر یک از دیگران’ مهاجرت تجارب و این اکثریت آسیایی-سنگین محله شما در حال صحبت کردن در مورد مدارس هستند که 80 درصد است.”

Boba مغازه در سن گابریل و دیگر نقاط ایالات متحده به دنبال یک شبیه مسیر اول با ارزان رستوران ها برای مهاجران خدمت حباب چای در کنار به تدریج جایگزین تخصص مغازه ها و در نهایت عمده زنجیره ای مانند Chatime و کوکو.

لیو گفت که برای بسیاری از مشتریان چای حباب بود دیگر همراه تنها با تایوان اما با گسترده تر با آسیایی, انجمن با تشکر در بخشی به خود و مجزا جویدنی مروارید نشاسته کاساو یا مانیوک. اسفنجی و یا جویدنی بافت – شناخته شده به عنوان “س” در تایوان است که در سراسر غذاهای آسیایی در تنقلات مانند fishballs یا mochi اما قابل ملاحظه ای وجود ندارد و در آمریکا و غرب مواد غذایی.

“این نوع از یک راه آسان برای ایجاد یک گروه و یک گروه پویا برای آسیایی آمریکایی ها: ما این است که چیزی که ما آن را درک کنند و ما می دانیم که چه چیزی خوب است.'” گفت: لیو. “آنها را به شوخی در مورد سطوح مختلف غیر آسیایی مردم قدردانی boba. وجود سطوح مختلف یادگیری [درباره مواد تشکیل دهنده] و این که می شود یک راه از قضاوت مردم آسیایی بودن’.”

سوم-موج چای حباب

در خارج از آمریکا حباب چای بیشتر به شدت حفظ ارتباط آن با تایوان و چین اگر چه حتی این است که شروع به تغییر با توجه به هر دو لیو و Jun-هوآ Lin استادیار در گروه تایوان و مطالعات منطقه ای در ملی دونگ Hwa دانشگاه در تایوان است.

China bubble tea

نارگیل و دیگر حباب چای رسانه ها نیز گرفتار شده در سیاسی, تیراندازی, با, چینی, رسانه دولتی تحریک تحریم مبارزات سال گذشته در برابر شرکت هایی دیده می شود به پشتوانه هنگ کنگ معترضان [فایل: Greg بیکر/خبرگزاری فرانسه]

در لندن یکی از اروپا به شرق آسیا از نقاط داغ, چای حباب است هنوز هم تا حد زیادی مرتبط با تایوان با توجه به لین که مورد مطالعه قرار حباب مصرف چای وجود دارد. لین می گوید که تا حدی ناشی از این موفقیت وجود دارد و از سال 2008 تایوانی زنجیره ای که باید در بر داشت زیر را در میان سایر گروه های قومی در بریتانیا است.

اما لندن و دیگر شهرهای جهانی نیز دیده می شود ظهور چه تبدیل شدن به شناخته شده به عنوان “سومین موج” چای چای است که ترکیبی از طیف گسترده ای از طعم ها و تاثیرات, او گفت:.

در زنجیر مانند Bubbleology تاسیس یک دهه پیش توسط یک بانکدار سرمایه گذاری وجود دارد که اشاره به فرهنگ آسیا با یاس یا تارو چای حباب اما مشتریان همچنین می توانید سفارش “Oreo له” های رنگارنگ “جن” (شیر نارگیل چای با توت فرنگی boba و خامه) و یا الکلی “ابر نه قهوه” (شیر قهوه با نارگیل رم و boba).

شبیه طعم را می توان در “سومین موج” حباب چای مغازه ها در لس آنجلس, لیو گفت: با مغازه ها مانند Labobatory ارائه یک “متمایز کالیفرنیا-سبک حباب و این بسیار هیبرید”.

شیرین, چای, قدرت نرم

به عنوان حباب چای همچنان به گسترش رسیدن به جهانی در تایوان ساخته شده است جهش به محصولات غذایی است. تایوان ساخته شده بین المللی عناوین سال گذشته زمانی که مهره های بازی دومینو و Pizza Hut منتشر شد دوئل نسخه از “boba پیتزا” در حالی که دیگر boba-حاوی محصولات مانند شکلات و بستنی به طور گسترده ای در دسترس است.

مانند تایوان که چین به عنوان دیدگاه خود نوشیدنی است اجتناب سیاسی درام.

تایوانی زنجیر خود را تحریم مشتریان چینی در تابستان گذشته برای صداقت برای حمایت از هنگ کنگ به جرم دموکراسی تظاهرات در حالی که تایوانی مصرف کنندگان را تحریم دیگر زنجیر چرا که آنها موفق به انجام مخالف است.

Taiwan milk tea

چای حباب محبوب است در سراسر آسیا و حتی الهام گرفته از چندحسی و بصری نمایشگاه در سنگاپور در سال گذشته [فایل: Wallace وون/سازمان حفاظت محیط زیست]

چای حباب در ضمن باقی می ماند به عنوان یک نماد مهم برای جزیره دموکراسی به خصوص به عنوان آن را از دست می دهد و بین المللی خود نمایندگی با توجه به فشار از پکن که ادعای حاکمیت بر تایوان.

فرهنگ غذایی ثابت شده است سخت تر برای پاک کردن.

“ما تایوانی مردم همیشه بوده اند به نحوی به دام افتاده در این نوع از اضطراب ما هویت ملی و چای حباب تبدیل به نوعی نماد برای جهان برای دیدن وجود تایوان گفت:” دانشگاه ملی تایوان را آویزان.

tinyurlis.gdu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>