‘من فرهنگ من’: نیوزیلند مائوری دفاع از هویت

جزیره جنوبی نیوزیلند – Gary هاردینگ بدن یک زندگی شهادت به خود بومی نیوزیلند میراث.

Ta moko, فرهنگی, خال کوبی, آثار هنری, زینت هاردینگ صورت و بدن تشکیل یک تجسم از خود مائوری “whakapapa” یا شجره نامه نقش خود را در جامعه و زندگی خود را سفر.

“من لذت بردن از زمانی که به کسی می پرسد سوال پس من باید از این فرصت برای به اشتراک گذاشتن و آموزش آنها را به جای فقط خیره و ساخت فرضیات” او به الجزیره.

برای نسل ta moko قانونى بود و بعد از آن تصویب شده توسط مائوری باندهای که منجر به گسترش تبعیض و انگ ساخته شده است که پیدا کردن کار و پذیرش اجتماعی دشوار است.

اما تصویر آن است که به آرامی در حال تغییر به عنوان یک نسل جدید در آغوش ta moko و بیشتر و بیشتر شرکت ها از جمله صنایع خدماتی بخش دولتی و حتی احزاب سیاسی خود را رها محرومیت سیاست.

نیوزیلند بومی مائوری مشهور بودند به عنوان شکارچیان ماهر رزمندگان و هنرمندان. آنها همچنین معروف به صورت سنتی از جمله اجرای مهیب Haka.

قبل از استعمار آورده غربی تکنیک های tribal طرح های حک شده به پوست را با یک قلم ساخته شده از استخوان; برش رنگی با خاکستر یا دیگر مواد طبیعی.

قبایل مختلف به حال خود متمایز سبک های هنری به زینت بخش های مختلف بدن از جمله پشت و قفسه سینه و اندام. مقدس ترین محفوظ شد ،

در حالی که مردان اغلب به تن صورت کامل طرح زنان عینک خالکوبی شناخته شده به عنوان kauae خود به لب و چانه.

سرکوب

نیوزیلند بود colonised در سال 1840 و سرکوب عمل در سال 1907 قانونى آموزش و تمرین مائوری فرهنگ است.

برای نسل ta moko کمیاب شد.

“پدربزرگ و مادربزرگ من را تنبیه برای صحبت کردن به زبان در مدرسه” هاردینگ گفت که ta moko شد چیزی است که تنها در میان بزرگان قوم و یا در عکس های قدیمی.

New Zealand ta moko

Gary هاردینگ که مادر بود مائوری گفت: ta moko می گوید داستان از اجداد خود و نقش خود را به عنوان سخنگوی خانواده و معلم مائوری جوانان است. [داود Mullins/الجزیره]

هاردینگ می آموزد مائوری فرهنگ به نوجوانان در بازداشت است.

توسط 1970s مائوری زبان و هنر شروع به تجربه تجدید حیات اما بسیاری از مائوری باندهای اتخاذ ta moko به عنوان بخشی از خود را نشان.

بسیاری از افراد جوان پیوستن به گروه های جنایی زیرا آنها احساس قطع از آنها بومی و میراث در حال جستجو در اطراف برای ایجاد این اتصال تا پایان در محل اشتباه است.

با مجرم جوان او تلاش برای انداختنش پراید در اصل و نسب خود را و حس خود.

“وجود دارد یک تفاوت روشن بین یک باند تو – که ممکن است طراحی شده برای ارعاب و فرهنگی, نشانه گذاری” هاردینگ به الجزیره.

او همچنین مربیان جوانی تیم راگبی.

چند ماه پیش زمانی که به او وارد شده برای دیدار با دیگر مربیان در استرالیا در شهر ملبورن هاردینگ گفت که او با خودداری از ورود به یک رستوران در میان حقه باز نظرات.

غیر مائوری اغلب درک نمی خالکوبی’ اهمیت است.

“مردم مثل خودم مجبور به رفتن را از طریق این حالات بنابراین جامعه می تواند تبدیل به بیشتر آگاه,” او گفت:, و اضافه کرد که تلاش خود را برای توضیح اهمیت فرهنگی خود را ارضا روی صورت, خالکوبی بودند ملاقات با “نادان” سخنان از رستوران کارگر.

“مردم می تواند راه رفتن در اطراف در برقع یا فرهنگی خود لباس,” او گفت:. “تفاوت بین من راه رفتن به محل و فرهنگ من در چهره من?”

دفاع از هویت

هاردینگ یکی از اولین در خدمات عمومی به پوشیدن صورت خالکوبی.

New Zealand ta moko

پس از استعمار از نیوزیلند آغاز شد و در سال 1840 غربی, تا تو, روش معرفی شدند به ایجاد ta moko. [تریسی شلتون/الجزیره]

پس از مادر او درگذشت در سال 2016 او رفت و به کارفرمای خود – نیوزیلند دولت در حمایت از کودکان خدمات – و به آنها گفت که در دوشنبه زیر او خواهد بود پس از رسیدن کامل صورت طراحی شده است.

“من نشستم با رئیس و توضیح داد: اهمیت به من و خانواده من,” او گفت:. “من نمی پرسند من به آنها گفتم این چیزی است که اتفاق می افتد و آنها آن را پذیرفته. آن را گام بزرگ است.”

در ماه سپتامبر Air New Zealand آن تغییر سیاست اجازه می دهد تا همه کارکنان از جمله خدمه کابین به نمایش ta moko.

“آن تقویت موضع ما در خط مقدم صنعت هواپیمایی در استقبال از تنوع و توانمندسازی کارکنان به بیان فردیت یا میراث فرهنگی گفت:” هواپیمایی اجرایی کریستوفر Luxon در بیانیه ای.

این تولد ما راست – هویت ما است. من نه میخوام اجازه دهید هر کسی به من بگویید که چگونه به مائوریایی.

لیزا Isherwood

Rawiri Barriball تغییر چهره نظامی این کشور در سال 2017, زمانی که او اجازه برای تبدیل شدن به اولین افسر نیروی دریایی به دریافت صورت خود را نشانه گذاری کنید.

زنان نیز تبحر دنباله دار نسبت به تمدید پذیرش kauae.

در سال گذشته Naaia Mahuta شد اولین زن MP به نشستن در مجلس شورای اسلامی با چانه و یک زن تلویزیون گوینده خبر برای اولین بار به خواندن اخبار با ta moko در ماه گذشته.

هاردینگ را به خوبی محترم مدرسه, معلم, عینک kauae با افتخار مدتها قبل از آن رایج بود و یا به طور گسترده ای پذیرفته شده است.

“در بستر مرگ او از من خواست برای دریافت معدن – عبور از گوشته از تحمل خانواده تاریخ” او گفت:.

“این کاملا ویژه ای برای من بود قادر به دریافت من از همان هنرمند در همان اتاق نشیمن که او دریافت کرد او و همان جایی که او در گذشت. آن را بسیار معنوی است.”

New Zealand ta moko

لیزا Isherwood می گوید او ta moko نشان می دهد او نخستزاده یک کارگر از زمین و آموزش دیده در مائوریایی سلاح [تریسی شلتون/الجزیره]

لیزا Isherwood اجرا می شود که یک کشاورزی پایدار پروژه در تورنگی شد یکی از اولین در خانواده او برای دریافت ta moko و فرزندان او را دنبال کرد و در مسیر خود را.

“این ما نخستزادگی – هویت ما,” او گفت:, و اضافه کرد او مواجه خیلی مخالف حتی از درون خانواده.

“I’m not gonna اجازه دهید هر کسی به من بگویید که چگونه به مائوریایی.”

او توضیح داد که معنای هر طراحی.

“این نشان می دهد من نخستزاده و یک کارگر از زمین” او گفت:. یکی دیگر از نماد شبیه hammerhead shark دلالت آموزش او در مائوریایی سلاح.

او در حال حاضر برنامه ای برای دریافت یک پوست کنده کاری به عنوان اجداد او یک بار بود.

ارتباط معنوی

کلاید Peri شده است ta moko هنرمند از سال 1996.

او برای اولین بار آموخته مائوری چوب کنده کاری و بعدها پذیرفته شده برای آموزش در ta moko تکنیک های.

“هر قطعه شروع می شود با یک دعا برای اتصال با اجداد و درخواست خود را برای برکت و هدایت – طرح های آمده از آنها گفت:” الجزیره.

این است که پس از یک مکالمه در مورد زندگی فرد داستان, دستاوردهای نسب و چه الهام بخش آنها برای دریافت ta moko.

“من مانند یک میان آنها در حال حاضر با پوشیدن داستان خود را,” او گفت: به عنوان او در یک قطعه در Tatt Datt استودیو در ملبورن. “من فقط نیاز به آن را قابل مشاهده است. این یک ارتباط معنوی.”

Ta moko همیشه کشیده freehand و ماتیک گفت: او این کار را در حالی که صحبت کردن به فرد به طوری که او می تواند در قرعه کشی خود را از احساسات و انرژی است.

ماتیک را اجداد همچنین ta moko هنرمندان. بر روی دیوار یک تصویر از یکی از پدران خود که با استفاده از باستان پوست کنده کاری روش به جای سوزن. عمیق نخلستان شکل قبیله ای الگوی در چهره انسان.

Peri که زندگی در ملبورن برای 21 سال گفت: بسیاری از مشتریان خود را از این شهر بزرگ مائوری جامعه است.

اما برخی از غیر مائوری نیز درخواست Peri را طراحی و تمرین شده است که در ملاقات با اختلاف بیش از سال است.

“معنای همان است به نظر من” Peri گفت. “من با استفاده از فرصت به آنها آموزش در مورد آنچه در آن به معنی.”

فا رابی ویلیامز یکی از اولین برای دریافت یک مائوری طراحی تاتو از بزرگان که پشتیبانی از درخواست خود را.

ماتیک با استفاده از همان فرآیند درخواست مشتری در مورد عزیزان آنها می خواهند برای نشان دادن و خود را در سفر زندگی.

اما صورت ta moko باقی می ماند مقدس ترین و معمولا بعد در زندگی است.

Makere Kupenga و 30 می پوشد زیادی ta moko به نمایندگی از مادر و خواهران در پشت او. او همچنین کوچکتر طرح پشت گوش او اما هیچ kauae در چانه و لب.

“این یک سنگین وزن برای حمل و خانواده من کامل whakapapa تاریخچه,” او گفت:. “اما من دریافت خواهد کرد kauae زمانی که من احساس می کنم من آماده هستم و ارزشمند است.”

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>