آلمان در دوران استعمار به ارمغان آورد به نور در میان جهانی اعتراض

میراث آلمان امپراتوری استعماری به مدت طولانی نادیده گرفته شده است و توسط دولت و عموم مردم. اما در میان جهانی ضد نژادپرستانه جنبش فرضی است که با توجه به چگونگی رسیدگی مانده استعماری نمادها.

یک مجسمه فارسی تاجر و معامله گر ادوارد Colston سرنگون شد و تحت فشار قرار دادند به این رودخانه در شهر خود از بریستول; مجسمه کریستف کلمب در بوستون سر بریده شد. مقامات در بلژیک شهرستان بندر آنتورپ حذف یک مجسمه از شاه سابق لئوپولد دوم به وضوح ترس است که آن را بیش از حد ممکن است پاره پاره کردن. پس از همه لئوپولد بود برای بدنام باور نکردنی مرتکب ظلم و ستم خود را در “خصوصی مستعمره.”

ادامه مطلب: آنچه باید انجام شود با بحث آثار?

در سراسر جهان نمادهای استعمار و نژادپرستی در حال سوال و در بسیاری از موارد ، این پس از دهه ها و حتی قرن ها که این اشاره گر به یک وحشتناک گذشته تا به حال است جلال حتی به عنوان بسیاری از مورخان و فعالان به نام برای تجدید نظر از میراث استعماری. اما در حال حاضر پس از یک افسر پلیس را به قتل سیاه آمریکا غیر نظامی جورج فلوید بار به وضوح تغییر کرده است. بسیاری از افرادی که مدت طولانی نادیده گرفته وحشیانه, تاریخ استعمار و آن را نژادپرستانه و میراث در حال حاضر تبدیل شدن به علاقه مند در گذشته است.

در مقایسه با دیگر قدرت های استعماری اروپا آلمان استعماری سابقه نسبتا کوتاه است. هر چند برخی از ایالات آلمان و چندین شرکت خصوصی بود بلند نصب شده استعماری پروژه های خارج از کشور رسما آلمان امپراتوری استعماری تنها آغاز شد و در سال 1884. در واقع یکی از رویدادهای کلیدی جهانی و تاریخ استعماری صورت گرفت, در خاک آلمان به دعوت از این کشور برای اولین بار صدراعظم آلمان اتو فون بیسمارک— کنفرانس برلین 1884-5 که در آن نمایندگانی از 14 کشور و امپراتوری ملاقات به طور رسمی پارتیشن استعماری آفریقا است.

آلمانی امپراتوری استعماری را رسما گذشته تنها از سال 1884 به پایان جنگ جهانی اول زمانی که از آن ساخته شده بود برای صرفنظر کردن از کنترل از مستعمرات خود را در آفریقا و اقیانوسیه و شرق آسیا است.اما در اوج گسترش آن آلمان امپراتوری استعماری چهارم-بزرگترین قدرت استعماری در جهان است. متعدد اثری از آن دوران وجود دارد و امروز هر دو در آلمان و خارج از کشور.

Berlin sign with streetname Lüderitz Street crossed out (DW/D. Pelz)

جنگ در مورد تغییر نام خیابان ها در برلین آفریقایی چهارم همچنان ادامه دارد

حساب با چهره های تاریخی

خیابان ها و میادین در سراسر آلمان هنوز هم به نام استعمار دوران رهبران از جمله کارل پیترز آدولف Lüderitz و گوستاو Nachtigal. ژنرال پاول فون Lettow-Vorbeck شد فرمانده آلمانی شرق آفریقا کمپین; تا زمانی که فقط چند سال پیش نام خود را داده بود به ارتش اردوگاه ها و مدارس. هنوز هم وجود دارد یک مجسمه جشن هرمان فون Wissmann یک فرماندار سابق آلمان شرق آفریقا در شهر کوچک بد Lauterberg در مرکز آلمان به عنوان به خوبی به عنوان یک مجسمه نمایندگی Nachtigal که خدمت کرده است برای یک زمان به عنوان کمیسر آلمان غرب آفریقا محسوب می (امروز کامرون و توگو در شرق شهر اشتندل.

ادامه مطلب: در decolonizing مدرسه کتاب

چگونه می توانید از آلمان بهترین آمدن به شرایط با آن استعماری گذشته است ؟ این یک سوال است که آسان تر است برای مطرح نسبت به پاسخ. چه چیزی برای انجام با تمام مجسمه ها? خیابان نام ؟ و غارت هنر است که به توان در چنین فراوانی در آلمان موزه? احتمالا بزرگترین سوال از همه این است که آیا آلمان باید رسما عذرخواهی کند برای جرایم استعماری مانند Herero و Nama نسل کشی در غرب آفریقا Maji Maji شورش در شرق آفریقا و قحطی عمدی که هم هزینه چند صد هزار نفر از مرگ و میر. فقط به عنوان مهم است که این موضوع از اینکه برلین باید شرکت را به پرداخت غرامت برای جبران دانسته است. همه این موضوعات حل نشده بخشی از سایه تیره بازیگران آلمان استعماری گذشته است.

مقاومت در برابر تغییر نام

یکی منطقه شمال پایتخت آلمان است که به نام “آفریقا چهارم.” بسیاری از خیابان ها در منطقه باید نام های مربوط به آفریقا است و شدید و طولانی مدت بحث بر سر اینکه آیا برخی از آنها باید دوباره نام برد. منطقه مجمع تصمیم گرفت در سال های اخیر است که دو خیابان و یک میدان باید حمل نام مبارزان مقاومت که به چالش کشیده آلمان حکومت استعماری.

بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا در خارج از کشور سرزمین — آنچه شما باید بدانید

برخی از ساکنان محلی و افراد با کسب و کار در منطقه مخالف حرکت می کند — و نه همیشه به دلایل سیاسی بلکه به دلیل نیاز به تغییر آدرس خود را در هزینه آمده است. دیگران می گویند که آنها به سادگی می خواهید همه چیز را به ماندن تنها راه آنها هستند; یک سوال از عادت است. اما ابتکار عمل را به نام “برای آفریقایی چهارم” آمده است تا با ظاهر خلاق راه حل به بن بست. آن را پیشنهاد کرده است که خیابان ها باید خود را نگه دارید در حال حاضر نام اما به جای نام افراد و مکان های مختلف. Lüderitzstraße خواهد مثلا به نام پس از نامیبیا شهر با همین نام است. Nachtigalplatz خواهد بود دوباره پس از یک متکلم یوهان Nachtigal. و Petersallee شد و در حال حاضر تغییر نام داد و در سال 1986 به حمل نام هانس پیترز یک مقاومت جنگنده در برابر آلمان نازی و دیگر کارل پیترز که حکومت به قدری در شرق آفریقا. برای بسیاری از مردم این است که یک copout — می کند و شروع به آدرس گسترده خشونت و ظلم و کشتار ساخته شده توسط آلمان و امپراتوری استعماری.

Man taking picture of sign saying Lettow barracks (picture-alliance/dpa/M. Gambarini)

سابق Lettow-Vorbeck بازداشتگاه در هامبورگ را تبدیل به یک نقطه مورد علاقه

در سابق Lettow-Vorbeck بازداشتگاه در هامبورگ اطلاعات پانل های نصب شده با پس زمینه رکود از مردان مانند Paul von Lettow-Vorbeck و Lothar فون Trotha که نقش های کلیدی در سرکوب مقاومت و خشونت شورش در مستعمرات. اما آنچه که دقیقا در آینده نامشخص است. هامبورگ شهر دولت می خواهد نسل های آینده قادر به را تشکیل می دهند ذهن خود را در مورد بهترین روش برای مقابله با این فصل تاریک در تاریخ آلمان. مفهوم مخالف است و به هر دو تسبیح و ریشه کنی و به نظر می رسد به جای آن به یاد و آمدن به شرایط با سابقه.

اعتراض های ضد خاطرات’

فعال و آگاهی دهی در گروه “Postkolonial” — فعال در بیش از 20 شهرستانها در آلمان — در نظر گرفتن بحث یک گام بیشتر است. با توجه به وب سایت خود را به گروه فشار برای “جامع مبارزه با استعمار از هامبورگ به عنوان یک فضای شهری, ( … ) و تجسم تاریخ ضد استعماری مقاومت و همچنین احترام بزرگداشت قربانیان استعمار و نژادپرستی است.” که شامل تغییر نام خیابان اما این گروه در اولویت قرار نیست صرفا به پاک کردن همه آثار از استعمار. مسیحی Kopp برلین-بر اساس سخنگوی این گروه می گوید که آنچه که او خواستار “ضد خاطرات” نیز خوش آمدید. او استدلال می کند که آن را به سادگی نمی اندازه کافی به فقط با قرار دادن یکی دیگر از اطلاعات پنل در مقابل یکی دیگر از بنای تاریخی و یا یکی دیگر از یادبود.

در ضمن دانشگاه هامبورگ آفریقایی مطالعات متخصص و استعمار مورخ یورگن Zimmerer می گوید که این مسئله چند وجهی است. “آنچه که من علاقه مند هستم در حفظ بناهای تاریخی به عنوان منابع تاریخی است. در همان زمان آنها باید کاملا واسازی د-استدلال و خالی از هر گونه مفهوم قهرمانی, به طوری که آنها از دست دادن عملکرد خود در ستایش تاریخ است. ما می تواند آنها را تبدیل وارونه ، یا دروغ آنها را بر روی زمین است.”

یک مثال از اینکه چگونه تاریخچه را می توان پنهان با یک پتو سکوت قبر Lothar فون Trotha در بن. به عنوان فرمانده نیروهای آلمانی در جنوب غربی آفریقا و او صادر آنچه که او به نام “مرگ سفارش” در سال 1904 منجر به وحشتناک خرد کردن یک Herero قیام و گرسنگی و کشتار هزاران نفر از غیر نظامیان در چه شد نامیبیا. قبر او خرس هیچ اشاره ای مرگبار خود گذشته است.

یک فرقه از گناه’ راست ادعا

هر چند متعدد مورخان را به نام این قتل عام اولین نسل کشی قرن 20 آن است که یک موقعیت است که دولت آلمان تا کنون حاضر به طور رسمی شناسایی شده است. اما صحبت کردن در ویندهوک در اوایل این ماه نامیبیا جمهور حقه Geingob گفت که او معتقد است که آلمان در حال حاضر در نهایت حاضر به موضوع رسمی عذرخواهی. بیانیه خود را در ملاقات با سکوت در برلین. دولت آلمان تا کنون رد هر گونه چشم انداز پرداخت غرامت بالاتر از همه با این ادعا که نامیبیا — کشور که دچار صدها نفر از هزاران نفر از مرگ و میر در دست آلمانی استعماری رهبران اتحاد گسترده بهره مند از کمک های توسعه ای پس از آن.

historical fotos or Herero prisoners (Bundesarchiv, Bild 146-2003-0005/Unknown/CC-BY-SA 3.0)

آلمانی استعماری دولت بی رحمانه بود در رویکرد خود را به Herero

احزاب سیاسی آلمان به اشتراک گذاری یک رویکرد انتقادی خود را نسبت به کشور استعماری گذشته است. با یک استثنا: راست پوپولیستی جایگزین برای آلمان AfD. با اشاره به زمان بحث در مورد چگونه به مقابله با گذشته و آثار تاریخی به گذشته این شرکت رهبر در مجلس الکساندر Gauland به تازگی گفت: “تلاش برای تحمیل یک روایت تاریخی پاک از هر گونه جنبه های نگران کننده بودند چیزی است که ما می دانیم تا کنون تنها از سیستم های توتالیتر.” یکی دیگر از AfD مجلس Gottfried چیز غریب به نظر می رسد در یک ویدیو ضبط bemoaning آنچه که او می بیند به عنوان یک کمپین توسط چپ به تلقین آلمانی ها با یک “آفریقا فرقه از گناه.”

یادبود ‘آشکار خود ما ایده ها و ارزش ها’

به طوری که آن را حتی ممکن است به قضاوت تاریخی شخصیت ها و حوادث با استانداردهای امروز ؟ مورخ Zimmerer است که بدون شک در آنچه که ما می توانیم: “در غیر این صورت ما نمی قادر خواهد بود تا خودمان را به دور از هیملر و بقیه و محکوم کردن آنها را برای آنچه که آنها انجام داد.” او می گوید در قلب بحث امروز است به این سوال که “آیا تاریخی و شخصیت ها مدل های مناسب و استانداردهای فعلی باید برای اعمال در قضاوت آنها. در خاطرات به گذشته ما آشکار خود ما ایده ها و ارزش ها است.”

یوهان Hinrich Claussen فرهنگی کمیسر آلمان کلیسای پروتستان است که در میان کسانی که به روح اعتراض و پرسش — و بر این باورند که زمان آن را به صورت به آلمان استعماری گذشته است. Claussen تصدیق میکند که آن است که همیشه ممکن نیست برای مقایسه این بحث در آلمان در مورد بهترین راه برای به یاد داشته باشید گذشته با همان بحث در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا و انگلستان است. می تواند وجود داشته باشد شکی نیست که برخی از مردم در آلمان در حال حاضر در نهایت بیدار شدن از خواب خود را به کشور های استعماری گذشته است. اما Claussen می گوید وجود دارد یک راه طولانی برای رفتن.

tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>