از پایونیر برای laggard: فیلم انیمیشن در آلمان

یک قرن پیش آلمان در صدر فیلم انیمیشن فن آوری است. اما آوانگارد به زودی راه داد به یهودیان توسط نازی ها تلاش برای رقیب دیزنی که تابه نمی کاملا به عنوان برنامه ریزی شده.

رقص چوب کبریت ستاره از “مرموز matchbox” (Die Geheimnisvolle Streichholzdose). آنها ترتیب و تنظیم مجدد خود را به شکل دقیق حرکات دستگیر فریم به فریم.

این 1910 آزمایش توسط عکاس پیشگام فیلمبردار گیدو troopers conference آلمان است که برای اولین بار شناخته شده فیلم انیمیشن. این سبک به سرعت در بر داشت حاصلخيز است.

“این یک دوره زمانی که انیمیشن تولید شد و نقاشی در اتاق خواب خود را به تنهایی در شب می گوید:” رولف گیسن یک فیلم انیمیشن محقق و مورخ. در آلمان آن را “تولید کنندگان کوچک” که سوار تحولات تکنولوژیکی گیسن توضیح می دهد در حالی که در ایالات متحده صنعتی از فیلم در حال وقوع بود.

آلمان در دوران طلایی انیمیشن

در سال 1920 آلمان شد یک انکوباتور برای آوانگارد فیلم انیمیشن با مرز فشار جنبش هنری مانند باوهاوس و دادا مؤثر در این ژانر است. انیماتورها با جسارت تلاش برای ایجاد “مطلق فیلم” بازی با رنگ تن هندسه و سایه.

این آزادی هنری منجر به بسیاری از فیلم های متحرک. در اروپا برای اولین بار از ویژگی های ظهر بود تولید شده در آلمان: The Adventures of Prince Achmed (1926) توسط شارلوت “لت” Reiniger یک کاغذ شبح متخصص. او در زمان او الهام بخش و انگیزه های از افسانه های قومی واجدادی عربی مجموعه شبهای عربی.

Lotte Reiniger and Walter Ruttmann look at a film negative reel (picture-alliance /dpa)

Reiniger (حق با منفی حلقه) و والتر Ruttmann دو پیشگامان انیمیشن

پس چنین خلاق فیلم به سختی ثابت سودآور انیماتورها تبدیل به انفجار صنعت تبلیغات است. “انیماتورها به دست آورده بیشتر از پول خود را از طریق فیلم برداری تبلیغات. سوپ کنسرو شده و سبز شد همه ترویج” گیسن می گوید. در واقع بسیاری از مردم رفت و به سالن های سینما برای, تبلیغات برای فیلم های خود, او می افزاید.

آلمان خلاق و تجربی متحرک-فیلم عصر به طول انجامید از پایان جنگ جهانی اول از طریق شروع 1930 ، این منجر به بسیاری از فیلم ها و پیشرفت های فنی و آلمانی هنرمندان لذت بردم آزادی هنری. اما آن را به یک پایان قاطع.

نازی ها’ دیزنی وسواس

با شروع دیکتاتوری نازی همه هنر که موفق به دیدار با آمریکا را به طعم و مزه خاص انتزاعی و مدرن بود مارک “انحطاط.” آخرین انتزاعی متحرک فیلم که نشان داده شد در آلمان بود Tanz der Farben (1939) و یا “رقص رنگ” توسط هانس Fischinger. بسیاری از انیماتورها نمی تواند و یا حاضر به آمدن به شرایط با این حملات است. برخی مهاجرت کرد و در کنار دیگر فیلم معماران و طراحان در 1930s. دیگران راههایی به واقع خود را در نازی ساختار قدرت.

آدولف هیتلر و وزیر تبلیغات جوزف گوبلز عاشق فیلم های انیمیشن از جمله دیزنی هستند. گوبلز’ دفتر خاطرات از 22 دسامبر سال 1937 بازگو که چگونه او با استعداد هیتلر 18 دیزنی فیلم برای کریسمس.

A still from Snow White and the Seven Dwarves by Disney (Imago/United Archives)

دیزنی ‘سفید برفی و هفت کوتوله” بود یک فیلم مورد علاقه هیتلر

نازی رهبری راه اندازی شد در این سال 1937 دیزنی فیلم در سینما. “سفید برفی و هفت کوتوله بود نقطه بالا” گیسن می گوید. “دو [آلمانی] فیلم تولید شرکت Bavaria فیلم و اوفا مبارزه هر یک از دیگری برای صدور مجوز حقوق. دیزنی خواستار یک مقدار زیادی از پول. این یک دلهره آور قیمت. اما از آن بود که هیتلر فیلم های مورد علاقه. و روشن بود که آن را نیز باید به اجرا در آلمان است.”

اما تحریم از سینما به زودی معرفی شده در آمریکا و وقوع جنگ جهانی دوم و به دنبال بیش از حد طولانی نیست پس از در سال 1939. نازی ها تصمیم به توقف نمایش دیزنی فیلم در آلمان و مناظر خود را در مجموعه تقویت داخلی تولید فیلم به جای.

ادامه مطلب: چرا “Bambi” در 75 نه فقط برای کودکان و نوجوانان

دولت دستور داد انیمیشن

“در حدود سال 1939 و یا 1940 گوبلز دیدم یک دوم انیمیشن آمریکایی فیلم gulliver’s Travelsو سپس او فکر کرد که آلمان می تواند همچنین ساخت چنین انیمیشن صنعت است که می خواهد در یک موقعیت برای تبدیل شدن به اروپا رهبر” گیسن می گوید.

دویچه Zeichenfilm شرکت (“آلمانی فیلم انیمیشن”) بود که در نتیجه تاسیس در سال 1941. آن را دریافت میلیون ها نفر در تامین مالی است. یک غول استودیو ساخته شده بود و برخی از 200 کارمند استخدام کرد اما یک اشتباه ساخته شده بود: به جای استخدام با تجربه مدیران انیماتورها و هنرمندان صفوف پر شد با نازی وفاداران جوان و تازه از مدرسه طراحی بود که دانش کمی در مورد فیلمسازی.

نتیجه این شد یک فیلم کوتاه: Armer Hansiداستان یک قناری پرنده ای که پرواز از قفس است و بنابراین ترس و با آزادی و سختی او برخورد که او در نهایت مگس بازگشت به قفس خود را.

“بود که خط فکری آن. این چیزی است که دیده می شود به عنوان خوب است که شما امن هستند در قفس خود را در یک دیکتاتوری” گیسن می گوید. با وجود مقدار زیادی از تلاش و سرمایه گذاری به این فیلم آن را تنها زمانی متوسط موفقیت او اضافه شده است.

نازی ها می خواستند کمتر به ایجاد مستقیم تبلیغ از آنها می خواستم برای به تصویر کشیدن امن و شاعرانه جهان و برای منحرف کردن اذهان از نگرانی ها و سختی های جنگ. با این حال تلاش خود را برای ساخت یک انیمیشن بزرگ صنعت شکست خورده است.

در همان زمان آنها پشتیبانی studios در بسیاری از مناطق اروپا است که آنها اشغال شده از جمله هلند, دانمارک, بلژیک, فرانسه و چکسلواکی. “[این کشورها] productions بودند ناگهان خیلی بهتر از آلمانی ها’,” گیسن گفت. ویژگی ها-طول و رنگ تولیدات شروع می شود ساخته شده است به خصوص در دانمارک.

پس از سال 1945 متحرک تولید فیلم ناگهان شکوفا در سراسر اروپا — و نه فقط در آلمان است.

نگاهی به تاریخچه انیمیشن

امروز آلمان نشدم پشت کشورهای دیگر وقتی که می آید به توسعه متحرک جدید فن آوری.

نیز وجود دارد بسیار کمی از کارشناسان و مجموعه های اختصاص داده شده به سبک اما, آلمانی, موسسه انیمیشن (DIAF) در آلمان شرقی شهر درسدن یک استثنا است. در سال 1993 تاسیس آن متعهد آرشیوی, نگهداری و پژوهش های علمی. یکی از اهداف آن این است که به تدوین تاریخ, آلمانی, فیلم انیمیشن به جامع آنلاین گاهشناسی.

ترین فیلم از آلمان در اوایل انیمیشن سال نابود شدند و یا ناپدید شده اند. مسیر کشور را به فیلم انیمیشن صنعت باقی می ماند یک منطقه برای اکتشاف بیشتر.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>