سیاه استقلال و درس از قدرت مبارزه

قتل Ahmaud Arbury تونی Mcdade, Breonna تیلور و جورج فلوید باعث شورش در ایالات متحده در حالی که تظاهرات همبستگی پدید آمده اند در سراسر جهان است. لحظه ای به یاد بسیاری از مورخان از دهه 1960 زمانی که کشور را فرا گرفته در قیام شبیه به یکی از ما را دیده اند برای چند هفته گذشته.

از سال 1964 تا 1968, آمریکایی های آفریقایی تبار سوخته رد خود را از استثمار و ظلم و ستم به شهرهای آمریکا: بیش از 160 قیام بیش از 150 مرگ و میر هزاران نفر بازداشت و دهها هزار نفر از ساختمان های آسیب دیده و یا غارت.

قیام به هنگام تولد به این سازمان از قدرت سیاه: حزب پلنگ سیاه و سفید در اوکلند آمریکا و سازمان در لس آنجلس کنگره Afrikan مردم در نیوآرک, حرم مدونا سیاه و لیگ انقلابی سیاه کارگران در دیترویت – تمام پیوستن به تازگی رادیکالیزه حقوق مدنی گروه های دانشجویی بدون خشونت کمیته هماهنگی (SNCC) و کنگره برابری نژادی (هسته ای).

اگر شهری قیام بودند مخل رد شود و تحت ستم در امریکا, سیاه, قدرت مثبت همتای: تقاضا برای تعیین سرنوشت. به عنوان باز کردن نقطه 1967 Black Panther برنامه روشن ساخته “ما خواهان آزادی است. ما می خواهیم قدرت را برای تعیین سرنوشت جامعه سیاه و سفید.” و یا به عنوان Stokely کارمایکل رهبر حقوق مدنی است که با ابداع واژه averred سیاه قدرت به معنای سیاه مردم “نیاز به نوع جدیدی از نهادهای سیاسی در این کشور [و] … ما به آنها نیاز دارید در حال حاضر است.”

سیاه قدرت بود و نه محیطی آن جریان اصلی. و ایده های خود را در مانند آتش سوزی. توسط 1968, سیاه قدرت به طور موثر جایگزین حقوق مدنی به عنوان غالب ایدئولوژیک مفهوم در میان اکثریت سیاه و جوانان و بخش های مهمی از کارگر و طبقه متوسط.

و در عین حال مردم اغلب درک قدرت سیاه و سفید به عنوان یک جهش در حقوق مدنی یک نوع افراط گرایی – زمینه صادر کند اما قابل فهم – که به وجود آمد در پاسخ به این ناسازگاری از دولت آمریکا. داستان ما اغلب گفته است که با صدای بلند اقلیت از حقوق مدنی و رهبران خود را از دست داده صبر و سیاه شد قدرت طرفداران.

حقیقت این است که در مناطق روستایی آمریکا, سیاه قدرت مردمی پاسخ به سفید قدرت: خشونت اتحاد بین نژادپرستان سفید و وزارت امور خارجه در حالی که در شهرستانها آن را سیاسی در پاسخ به دهه racialised اقتصادی بهره برداری و استخراج است که تا به حال منجر به قیام های شهری.

دولت نیروی کار تحقیقی اظهار داشت: به همان اندازه است. “سیاه و سفید جامعه” در سال 1968 Kerner گزارش کمیسیون اعلام کرد “عمیقا دخیل در گتو. سفید و موسسات آن را ایجاد و سفید و موسسات حفظ آن و سفید جامعه اغماض آن است.” مگر اینکه این عوامل بودند خطاب, گزارش, نتیجه شورش در گتوها را تبدیل به یکی از ویژگی های دائم از جامعه آمریکا است.

و است که آنها تبدیل شد. ما به نظر می رسد تجربه امواج قیام که محو شد و در بازگشت هر چند سال. اسکریپت سازگار است. وحشیانه و باطل ویدئوها سند, سیاه, درد و رنج و مرگ است. ما به یاد داشته باشید ساندرا شیرین و مطلوب Tamir برنج اریک گارنر و جورج فلوید.

هنگامی که این اعتراضات تبدیل به قیام, حقوق مدنی, رهبران, سیاه, مشاهیر و خانواده های قتل مردان سیاه نامیده می شوند بر دولت برای جلوگیری از یک نوع از خشونت: این نوع در برابر مالکیت خصوصی در حالی که خشونت ها در برابر انسان ها همچنان ادامه دارد.

آخرین تکرار از این اسکریپت برجسته TI و قاتل مایک صحبت کردن در مقابل آتلانتا مقامات منتخب گفتن مردم سیاه و سفید برای جلوگیری از “سوزاندن خانه خود را برای خشم با دشمن” و ترغیب آنها به کانال خشم گلوله به سمت انتخابات. هنگامی که این نصایح اثبات کافی اسکریپت طول می کشد در حال حاضر همه بیش از حد آشنا به نوبه خود: سنگین سرکوب دولتی با نور نم اصلاحات – کمی هویج و چماق.

بیش از دو هفته گذشته ما را دیده اند این دو رویکرد بازی inflected حتی بیشتر با polarisation مغلوب ساختن پیشی جستن در انتخابات ریاست جمهوری. در سطح فدرال تهمت باقی می ماند متعهد به تشدید و نیروی بی رحم. “هنگامی که غارت شروع می شود” او smugly پرسیدم تیراندازی شروع می شود”. حدود 10000 نفر دستگیر شده اند در بیش از 140 شهر در سراسر ایالات متحده در حالی که هزاران شکایت از خشونت پلیس در جریان تظاهرات شده اند را مشاهده کنید.

در ضمن دموکراتیک شهرداران و لیبرال قانونگذاران در حال brandishing نمادین برای رفع و تسکین شورش. تصاویری از زانو پلیس حذف مؤتلفه مجسمه های بزرگ و زرد کتیبه های سیاه زندگی ماده با اشاره به کاخ سفید را نشو و نما در سراسر رسانه ها.

شرکت پس از شرکت, از Netflix به آمازوندر حال رقابت برای نشان دادن چه مقدار از آنها ایستاده به صورت سیاه و سفید زندگی می کند. زمانی که همه چیز آرام پایین وجود خواهد داشت معمول کمیسیون جلسات که در آن جامعه می تواند دریچه و شهادت به دنبال آن جزئی سیاست نیشگون گرفتن و کشیدن. شستشو, شستشو را تکرار کنید.

این چرخه ادامه نمی یابد. اما ما چگونه است ؟ های اخیر یک مقاله در نیویورک تایمز استدلال کرد که این موضوع ما نیست نژادپرستی نظاممند اما حتی اساسی تر ضد سیاهی. به بسیاری از آفریقایی-بدبین متفکران از لحظه ای که مردم برای اولین بار ربوده شده از سواحل آفریقا به کار در مزارع آمریکا, جهان را تمام معنایی زمینه بوده است ساختار ضد سیاه همبستگی را انکار می کند که بشریت از مردم سیاه و سفید.

غیر-مردم سیاه و سفید بازیگران در یک طرف این نظریه پردازان استدلال می کنند و عامیانه – کسانی که از نظر غیر انسانی ، از یک دیدگاه جهانی اوباش خشونت علیه دانش آموزان نیجریه در هنداخیر اخراج و رستوران ممنوع علیه مردم سیاه و سفید در چین چرخه پلیس, قتل, سیاه شورش و سرکوب دولتی در آمریکا نشان می دهد که جهانی ضد سیاه نژادپرستی است understudied و بسیار واقعی پدیده ارزش بررسی است. و آفریقایی-افراد بدبین در واقع درست به استدلال می کنند که درد و رنج را نمی توان برابر صرفا با برتری.

اما به عنوان آنجلا دیویس به درستی استدلال کردکه یک دسته “ضد سیاهی استفاده شده است به شدت بحرانی از مردم از رنگ“. ما سهم خود را نگرانی است که این به عنوان یک مانع برای همبستگی.

در این ادعا که همه سیاه و سفید غیر مردم همدستی در رنج جدید محبوب جریان فکر حاکی از آن است که در برخی از سطح امکان همبستگی بین المللی است occluded. ما استدلال می کنند به جای آن که مستقل و آژانس بین المللی همبستگی دو رکن اصلی سیاه و سفید قدرت مبارزه از 1960s و 70s در واقع ایده های بیشتر ارزش بازبینی در حال حاضر شورش.

هنگامی که اکثر مردم فکر می کنم از قدرت تصویر است که به ذهن می آید این است که مردان جوان مسلح در شبه لباس پوشیدن استرن عبارات و برتس. خوشبختانه در 20 سال گذشته به ارمغان آورده اند متفاوت پرتره سیاه و سفید قدرت تخیل محبوب. با تشکر برای این کار از مورخان مانند اشلی کشاورز به عنوان مثال این دیدگاه شده است قدردانی کرد توسط زنان ایجاد اتحاد با زنان در سراسر جهان و فعالان نما در کنار ضد امپریالیستی از رهبران کوبا و چین و ویتنام است.

امروز هنگامی که آن را به تبدیل شدن به رایج در سراسر استدلال که سوال امکان ائتلاف بین مردم و گروه های دیگر چه چیزی این تصاویر را به ما بگویید امروز ؟ یک شعار مرکزی از قدرت جنبش همبستگی بین المللی. آن را باید امروز یکی را به عنوان به خوبی.

در اواخر دهه 1960 ضد امپریالیستی همبستگی به معنای استفاده از حسن تعبیر از آن زمان که گتو در ویتنام است که افسر پلیس بود conscripted ما سرباز که سیاه و بومی, خواهر, مورد نیاز هر یک از دیگر. تأمل در هارلم جیمز بالدوین گفت: “سفید پلیس گشت محله” مانند “یک سرباز اشغالگر در یک تلخی کشور متخاصم”.

مارتین لوتر کینگ جونیور به یاد می آورد که به عنوان او راه می رفت در میان از جان گذشته را رد کرد و مردان جوان عصبانی که مشتعل قیام او نمی تواند آنها را متقاعد به رها کردن خود کوکتل مولوتف. “آنها خواسته و درستی پس چه در مورد ویتنام?'” که او پاسخ داد که آنها حق داشتند.

همبستگی بین المللی با بیان این که درک مشترک و سرنوشت. از طریق سازمان هایی مانند جهان سوم زنان داد زنان قادر به تصور کنید که خود را به آزادی به عنوان یک چند نژادی جهانی و پروژه. دیگر قدرت سیاه گروه تبدیل به اسلام و بین المللی سوسیالیسم یا سیاه و سفید ناسیونالیسم به عنوان یک راه برای اتصال محلی مبارزات سیاه استقلال با گسترده تر از دایره انسانیت مشترک.

وجود دارد یک نیاز مبرم امروز به اتخاذ این چشم انداز به سمت شورش در جاهای دیگر اتفاق می افتد. بین المللی لینک های که مکمل های موجود در حال حاضر ارتباط بین برگزارکنندگان و فلسطینی ها نیاز به تاسیس با فعالان در, سودان, شیلی و لبنان و عراق و ده ها تن از کشورهای دیگر که شورش در چند سال گذشته است.

در دهه 1960 همبستگی بین المللی دیده می شد به عنوان يک ضرورت گسترش سازماندهی کار است که نیاز به در خانه انجام می شود. در علاوه بر این به دفاع از جوامع خود در برابر ترور و خشونت نژادپرستانه پلیس, سیاه قدرت ابتکارات آنچه را که دولت حاضر به انجام. با تشکر از کتاب باور نکردنی توسط جاشوا بلوم و والدو مارتین سیاه در برابر امپراتوری ما شرح مفصلی از آنچه در این نگاه بود.

زمانی که یک پلنگ سیاه جدید فصل درهای خود را باز کرد و آن اول منظور از کسب و کار بود به شنیدن (و سپس اعزام اعضاء برای مقابله با) محلی نارضایتی.

به جمال یک فیلادلفیا پلنگ به یاد می آورد, “این دفاتر مانند وزوز زنبور از مقاومت است. آن را همیشه مشغول […] مردم در آینده با هر مشکل قابل تصور است.” محلی پلنگ دفاتر رسیدگی و شکایات مصرف کنندگان غیر قانونی اخراج اجاره مبارزات نیاز به سیگنال های ترافیک و مشکلات خصوصی و خدمات عمومی.

در خصوص مثال گفتن, جامعه, خشم زیر یک راننده آمبولانس امتناع را انتخاب کنید تا یک زن در حال مرگ 15-year-old boy شات در وینستون-سیلم باعث حزب محلی فصل به عمل است.

در پاسخ این فصل به دست آمده آمبولانس (تعمیرات اساسی از یک اهدا نعش کش) پرداخت برای آموزش و صدور گواهینامه از داوطلب اضطراری پزشکی تیم و در عرض چند ماه تا به حال 24 ساعته رایگان آمبولانس برای این منطقه ساکنان.

در سال 1969 سیاه استقلال به معنای این است که گروه هایی مانند حزب پلنگ سیاه و سفید راه اندازی پلنگ سیاه جامعه برنامهیک تلاش هماهنگ برای ساخت موسسات کمک های متقابل در سراسر ایالات متحده.

در علاوه بر این به خوبی شناخته شده و فوق العاده موفق رایگان کلینیک و صبحانه برنامه های Panthers سازماندهی رایگان, لباس, برنامه رایگان, برنامه کفش, رایگان, کنترل آفات برنامه رایگان لوله کشی و تعمیر و نگهداری برنامه به عنوان به خوبی به عنوان آزادی و مدارس و کمک های قانونی مستاجر کمک های ارشد اسکورت و زندان busing برنامه دوم ارائه حمل و نقل جمعی از بستگان به دیدار زندانیان اغلب زندانی در روستایی penitentiaries.

فقط چند هفته پس از وقوع شورش در ما در حال خواندن عناوین که به نظر می رسید غیر ممکن است فقط چند هفته پیش. پلیس بودجه در حال کاهش از لس آنجلس به نیویورک است. در حق وتو-اثبات اکثریت نه از 13 مقامات در مینیاپولیس شورای شهر رای داده اند که اداره پلیس شهر یکی که تا به حال به قتل جورج فلوید بود “نه reformable” خواهد بود و defunded و برچیده شد.

وجود حداقل دو مهم بازتاب می توانید یکی از این جمع آوری. اولین میراث سیاه قدرت زنان مانند آنجلا دیویس و روت ویلسون گیلمور و چند نژادی اتحاد خود را protegees ساخته شده اند به معنای آن است که ایده های پیشرفته توسط کوچک اما فعال زندان و لغو حرکت کرده و وارد جریان اصلی.

هنگامی که مردم بپرسید که چه چیزی می تواند جایگزین carceral دولت در, سیاه, محله یهودی نشین, ما ممکن است به سادگی نقطه به میراث از قدرت است. تاریخ سیاه امریکا است که تاریخ از کمک های متقابل در مواجهه با دولت نبود.

و چنان چه همه این معنی امروز ؟ در آن به معنی به غیر بدبینانه به اطراف نگاه کنید و ببینید میراث سیاه قدرت میراث اطراف ما. به این معنی دیدن تواضع و همبستگی بر روی صفحه نمایش در هزاران سیاه و سفید غیر تظاهرات روستایی در سراسر امریکا است. این بدان معنی است که به قلب است که مردم در بیش از 50 کشور در سراسر جهان افزایش یافته است تا به دادستانهای نهادی نژاد پرستی در ایالات متحده است.

به این معنی متوجه باشند که این تظاهرات جهانی متصل به آزادی مبارزات اتفاق می افتد در سراسر جهان از الجزایر و سودان به عراق هنگ کنگ و شیلی.

آن را به معنی به رسمیت شناختن است که خودمختاری محلی طرح از پلنگ در حال انجام در امروز از طریق کمک متقابل سازمان ها مانند زمینه های مشترک درمانگاه بهداشت و غرب خیابان بهبودی در ایالات متحده و همچنین در هزاران نفر از پایین به بالا همبستگی شبکه های که بهبود brutalising اثرات تغییر آب و هوا, جنگ جهانی و ریاضت. نگاه ما به میراث Panthers در همکاری جکسوندر طرح های مانند 400 1.

Frantz Fanon را رنجور از زمین به پایان رسید و با این کلمات معروف “ما اجازه تجدید سوال از [hu]انسان است. اجازه دهید ما تجدید سوال مغزی توده از تمام بشریت که اتصالات باید افزایش یافته که کانال باید متنوع و پیام های آن باید دوباره انسانی.”

این defunding و برچیدن پلیس فوق العاده گام مهم در مبارزه برای آزادی است. آن است که تنها با جعل چنین ارتباط با یادگیری و ساختمان با مجموع کل بشریت است که ما می توانید شروع به تصور آنچه ممکن است آن را تعویض کنید.

نظرات بیان شده در این مقاله خود نویسندگان و لزوما منعکس کننده Al Jazeera سرمقاله موضع.

tinyurlis.gdclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>