پیستون 0.50 پراید صبا عظام – 3996 – مشخصات، قیمت و خرید از توربویدک

پیستون نه تنها در معرض نیروهای عمودی در هنگام احتراق قرار می گیرد ، بلکه نیروهای جانبی ناشی از تغییر مداوم زاویه میله اتصال نیز در آن موثر است. به دلیل این نیروهای جانبی ، پیستون نیاز به سطوح صاف دارد تا به دیواره سیلندر برسد و پیستون را عمودی نگه دارد. این نوع تفنگ بادی به علت ضربات ناشی از فنر و پیستون، هنگام شلیک اصطلاحا “لگد” میزند و به همین دلیل نسبت به سایر مدلها، از دقت کمتری برخوردار است. این خصوصیات به این دلیل است که در اثر بالا رفتن بیش از حد دما، این قطعه به دیواره سیلندر نچسبد و عملکرد موتور piston 66 pen 15 را مختل نکند. پیستون قطعه ای تقریبا استوانهای شکل است ؛ تقریبا از آن روی که سازندگان این قطعه ، به مقدار بسیار اندک به آن شکل بیضوی می دهند چرا که به دمای پیستون به هنگام حرکت خودرو به شدت بالا می رود و حتی ممکن است به دماهایی چون 2200 درجه سانتی گراد نیز برسد و همین امر باعث انبساط پیستون می گردد و در این وضعیت است که پیستون شکل استوانه ای به خود می گیرد . شکل و تعداد قرارگیری سوپاپ ها در سیلندرهای خودرو متفاوت است. لوله پیستونی، در کنار لوله سیلندری هیدرولیک یکی از مهمترین بخش های موتور خودرو را تشکیل می دهد.

پیستون های دو زمانه را در سواریهای سایز کوچک با موتورهای کم حجم مشاهده میکنیم. برای جلوگیری ازین دو مشکل پیستون رینگ طراحی و ساخته می شود تا در داخل شیارهایی در بدنه ی پیستون نصب piston 81mm گردد. در این روش برای جلوگیری از انتقال حرارت سر پیستون (که در مجاورت احتراق سوخت است) به بدنه پیستون ، یک سر حرارتی شامل شیاری است که در نزدیکی سر پیستون و به موازات شیارهای رینگ ایجاد میشود با این عمل تا اندازهای راهی که حرارت را از سر پیستون به بدنه آن منتقل میسازد کمتر میکنند. رینگ هایی که وظیفه جلوگیری از خروج سوخت و هوای فشرده در زمان تراکم یا گاز محترق شده در زمان احتراق را برعهده دارند، رینگ های کمپرسی نامیده می شوند و عملکرد آنها مطابق شکل زیر سمت چپ می باشد. چرخش موتور الکتریکی تا جایی ادامه پیدا می کند تا هوای داخل مخزن، به اندازه کافی فشرده شود. بیش از 60 درصد اصطکاک داخل موتور از حرکت مجموعه پیستون ناشی می شود ، بنابراین این قسمت از اصلیترین بخشهای تمرکز برای بهبود کارایی موتورها است. 3- بهتر است ضخامت پیستون حداقل 60 تا 80 درصد اندازه قطر داخلی سیلندر باشد، این بدین معناست که برای سیلندری به قطر داخلی100mm اندازه ضخامت پیستون حداقل 60mm تا 80mm piston 6 خواهد بود.

این حذف وزن را به حداقل می رساند و سطح تماس بین پیستون و دیواره سیلندر را کاهش می دهد ، بنابراین اصطکاک کاهش می یابد. موتورهای تولیدی مدرن اصطکاک بین پیستون و دیواره سیلندر را با استفاده از روکش های پیستون کم اصطکاک ، بیشتر کاهش می دهند. آلومینیوم کانادایی پس از تست به روش اسپکتروفتومتری، قالبگیری شده و در وزنهای یکسان و در ابعاد دقیق با تلرانس 0/005 میلیمتر ماشینکاری دقیق می شود و سپس به روش سرد روکشکاری قلع انجام می شود، نتیجه اینکار پیستونی با ابعاد دقیق بوده که بر اثر حرارت تغییر سایز نمی دهد روکش قلع باعث کاهش اصطکاک و خوردگی شده و طول عمر پیستون را افزایش می دهد. امروز که رکورد 5 میلیون عدد پیستون را رد میکنیم، بخشی از آن برعهده این 3 خطی بوده که خودمان احداث کردیم و با افتخار اعلام میکنیم که این 3 تا خط کاملا عملیاتی و تولیدی الان زیر بار هستند و انشاءالله در سال 99 هم بودجه شرکت بر مبنای ظرفیت این خطوط دیده شده است. یک اتفاق مهمی که بعد از این سالهای دانش و تجربه و شاید هم سعی و خطا در این صنعت اتفاق افتاده، این است که زمانی که کسی مثلا میخواهد یک قطعه را تولید کند، مثلا پیستون TU5 که روی خودروی 206 بسته میشود، میآیند نقشه و نمونه این پیستون را برمیدارند و میفرستند به یک شرکت خارجی که خط تولید این محصول را دارد تولید میکند و میگوید ما خط تولید این قطعه را میخواهیم و آن شرکت خارجی میآید یک خط طراحی میکند، فیکچرهایش را طراحی میکند، فرایند را طراحی میکند، برنامه PLC یا برنامه ماشینآلاتی که به صورت CNC هستند را مینویسد و پول اینها را میگیرد و همه اینها را هماهنگ میکند و تیم ما میروند مثلا یک ماه در کره، چین یا آلمان مستقر میشوند، آموزش میبینند در آنجا، بعد برمیگردند و میآیند داخل کشور و بعد مستشاران خارجی بلند میشوند و میآیند تا چند ماه با هزینههای بسیار بالا و اینجا مستقر میشوند تا این تولید را در اینجا برای ما به ثمر برسانند.

این ناحیه است که بیشتر گسترش می یابد و بنابراین از قسمت پایین پیستون یک مخروط به داخل ایجاد می شود تا فاصله بیشتری بین این تاج و حلقه پیستون در اطراف سطح بالا ایجاد شود. از مزایای چدن نیز می توان به مقاومت بالا در برابر حرارت ، قیمت پایین و انبساط کم آن اشاره نمود و معایب آن نیز شامل مواردی چون وزن زیاد و انتقال حرارت کم است . اما اگر پیستون را پهن و طول شاتون را کوتاه کنیم اتفاقی که میافتد این است که قدرت تولیدی و سرعت تولید شده به قدری زیاد است که میتوانیم برای مثال ; لندکروز را نام ببریم . Q/A، با کاهش سطح مقطع، سرعت افزایش می یابد. پروانه صورتی رنگ (که محور آن به میل لنگ کمپرسور متصل است) با گردش خود، کمپرسور را خنک می کند. ما حتی پنج، شش قلم از این 10 مورد را کمک کردیم که شرکت های دیگر تولید کنند، یعنی آمدیم نمونه دادیم، تکنیکال شیت و اطلاعات دادیم، بعد نمونهای که تولید کردند، بردیم آزمایش کردیم، به آنها فیدبک دادیم و همه این کارها منجر به این شد که توانستند با آن کیفیتی که مورد تایید استانداردها و موردنظر ما است، محصول تولید کنند و امروز ما از واردات این اقلام خودکفا شدیم.

دانلود کتاب جدید

ایندکسر