نقش شاتون و پیستون خودرو و نشانه های خرابی

اساسی احتراق سوخت در سیلندرها، پیستون به شکل رفت و برگشتی حرکت می‌کند که همین حرکت از شاتون به میل لنگ منتقل شرکت پیستون ماشین تبریز میشود. کلیدی دقت به نتایج به دست آمده از آزمون های رادیوگرافی قطعات ، فرآیند تولید پیستون حیاتی استفاده از آلیاژ آلومینیم مقاومت بالایی دارااست . علل مهم بروز همین مشکل آن میباشد که یا سوخت تزریقی به موتور بیش از اندازه رقیق بوده میباشد ، یا این که شمع های موتور از مدل خیلی گرم انتخاب شده اند و یا اینکه سیستم جرقه موتور زودتر از موعد لازم عمل می نماید ( یعنی آدوانس میباشد ) و یا این که این‌که نسبت تراکم به تناسب اکتان سوخت ، خیلی بالاست و یا این که ابدا موتور خلل کلی گرم شدن را دارد. وdوb : در اين حالات هر دو سمت رينگ يكسان بوده و نحوه کارگزاشتن اين نوع رينگ اهميتي ندارد . و در زمان پايين رفتن پيستون ، لبه تيز رينگ كه به سمت پايين میباشد مثل حاشیه يك شمشیر عمل كرده و روغن هاي موجود برروي جداره سيلندر را تراشيده و به باطن پيستون و نهايتاً كارتل ارسال مي كند.اين نوع رينگ ها بايد به تیتر دومين رينگ كمپرسي آیتم به کارگیری قرار گيرند . و یکی از از علامت های پیدایش همین نقص‌ آن هست که آب رادیاتور ذیل فشار قرار می گیرد و با فشار از لوله سرریز رادیاتور به خارج می ریزد که نشانه قطعی وجود نشتی در واشر سر سیلندر می باشد . بایستی دقت فراوان به فعالیت آورد که در صورتی که سر سیلندر تراش می رود چون بخشی ولو قلیل از ضخامت آن قلیل می وشد سبب ساز اندک شدن محفظه احتراق و بالا رفتن نسبت تراکم موتور شده و می تواند مشکلات عدیده ای را در پی داشته باشد که یک عدد از آنان گرم شدن بیش از اندازه موتور هست هر چند در این وضعیت شتاب موتور هم بالا می رود ولی به مشکلات بعدی اش و خساراتی که ببار می آورد نمی ارزد . وقتی مشکلی این چنینی پیش می آید موضوع اهمیت در همین هست که بتوانم منشا بروز همین براده ها و قطعات کوچک وارد شده به درون محیط احتراق را پیدا کنیم در ضمن مارتل موتور را نیز می بایست گشوده کرد و همگی ذرات خرده کوچک موجود در آن را تمیز کرده و شستشو اعطا کرد تا مجدد بعد از تعمیر موتور همین نقص‌ مجددا بروز نکند. در اینجا به جهت فهم خوبتر ادامه مطالب می بایست نکته ای را درباره سوپاپ اتومبیل توضیح دهیم ، در سیلندرهای یک ماشین ممکن میباشد از یک سوپاپ محل ورود و یک سوپاپ خروجی استعمال کنند که به آن سیلندر دو سوپاپه می گویند. علاوه بر خودروهای اصلی سیستم تایمینگ متغیر ، همین شیارها سبب ساز می شوند وقتی که تسمه تایم پاره شود ( درباره تسمه تایم نیز در بخش سیستم تایمینگ نگارش شده ) و زمانه بندی سوپاپ به نیز بخورد ، از برخورد سوپاپ به پیستون پرهیز شده و از ساخت خسارات شدید دوری کند. شاتون نیز یکی از از قطعاتی می باشد که در صورتی که روغن کاری نشود در اثر اصطکاک اهمیت بقیه قطعات فرسوده می شود و از برخورد آن صدای تق تق به گوش میرسد. هنگامی تسمه تایم ببرد، ریتم باز و بسته شدن سوپاپ ها بهم میریزد و درصورتیکه دور موتور بالا باشد، بسته به طراحی موتور به احتمال مضاعف سوپاپ اساسی مرحله رویی پیستون برخورد میکند و غیر از شکسته شدن خود سوپاپ سبب ساز جراحت دیدن پیستون هم میشود. در این موقعیت به محض واضح شدن موتور ، در اثر انبساط حرارتی پیستون ، بدنه پیستون به جداره داخلی سیلندر فشار وارد می نماید و سبب ساز گیر کردن پیستون در باطن سیلندر می شود. می شود. به این منظور پیستون را به قشرهای نگهدارنده آغشته می کند تا مقاومت پیستون در برعلیه سایش ارتقاء یابد اضطراری به ذکر هست که برخی از همین پوشش ها مانند پوشش گرافیتی، روغن را در خویش نگه می دارند. حتمی به ذكر می باشد كه مطابق شكل (4) بايد بين پيستون و سيلندر نيز لقي مناسبي را در نظر گرفت تا در صورت تغيير بعد ها پيستون و سيلندر به دليل تغيير دما ، پيستون داخل سيلندر گير نكنند. شكل (1) يك گونه رینگ پیستون را نشان می دهد. همین جور پیستون ها، انتقال حرارت بهتری دارند. انتقال گرمای پیستون به سیلندر. امروزه در ماشین های سواری و حتی موتور های دیزلی، از پیستون های آلومینیمی، به استدلال سبکی و انتقال حرارت خوبتر به کار گیری می گردد، که به دو طریق ریخته گری یا آهنگری ساخته می شوند. وb : وجود پله برروي لبة خارجي رينگ روغني ، در اين شکل بايد پله به سمت پايين قرار گرفته و سبب به جاروي خوبتر روغن از روي ديوارة سيلندر قیمت پیستون اتومبیل تبریز مي شود . ازطریق معاینه ، پیستونهای کارکرده و کهنه می قدرت داده ها ارزشمندی را از وضعیت کارکرد موتور به دست آوردن کرد و در اختیار مکانیک ها قرار اعطا کرد تا بهتر بتوانند به تعمیر و حفظ موتور بپردازند .

دانلود کتاب جدید

ایندکسر