فصل بودجه بندی هتل ها برای سال 2023 به طور جدی آغاز شده است و یک سوال بسیار مهم این است که آیا هتلداران بودجه کافی برای فناوری در بودجه سال 2023 خود خواهند داشت؟
به طور سنتی، صنعت مهماننوازی از سرمایهگذاری ضعیف سیستماتیک در فناوری رنج میبرد. به طور معمول، هتلداران 2.5٪ از درآمد خالص اتاق را صرف فناوری می کنند. طبق آمار STR، هزینههای فناوری اطلاعات در مهماننوازی ایالات متحده در طول همهگیری در مقایسه با سال 2019 به میزان قابل توجهی کاهش یافت و در سال 2020 به 50 درصد کاهش یافت و در سال 2021 نسبت به سطح قبل از همهگیری کمی به 70 درصد بازگشت. حتی بدتر از آن، کاهش حقوق و دستمزد (دستمزدها و مزایا) پرسنل فناوری اطلاعات هتل ها در سراسر همه گیری است که سال را با 46 درصد از سطح سال 2019 به پایان می رساند.
تخمین زده می شود که هزینه های فناوری در اروپا و APAC طی دو سال گذشته حتی بدتر باشد.
این کاهش نگرانکننده در فناوری مهماننوازی و هزینههای پرسنل IT در تضاد شدید با پذیرش شتابان فناوری دیجیتال در اقتصاد عمومی است. این بیماری همه گیر تحول دیجیتال را تا 10 سال تسریع بخشید (مک کینزی و شرکت) و مصرف کنندگان امروزی مسافرتی بیش از هر زمان دیگری به دیجیتالی و فناوری آگاه شده اند. بسیاری از انتظارات مسافران از خدمات امروزی حول محور سلف سرویس، انجام خودت، از برنامه ریزی و رزرو آنلاین، ترجیحات برای چک-این بدون تماس، کلیدهای موبایل، دستیارهای صوتی و ارتباط با کارکنان هتل از طریق پیام است، یعنی همه اینها هستند. راهکارها و کاربردهای فناوری
استفاده ناکافی از فناوری به وضوح وابستگی هتلداران به OTAها را افزایش داده است: برخلاف هتلداران، OTAها میلیاردها دلار در طول همه گیری برای فناوری هزینه کردند. جای تعجب نیست که در 6 سال گذشته OTA ها سهم بازار خود را نزدیک به 50 درصد به هزینه کانال مستقیم هتل افزایش داده اند. OTAها با سرمایهگذاری هنگفت در برنامههای فناوری برای درگیر کردن مسافر در تمام نقاط تماس ممکن در سفر دیجیتالی مشتری، روابط مهمانان را در انحصار خود درآوردهاند و هتلداران را به انجام کارهای خانهداری و لباسهای کثیف واداشتهاند.
سوال این است که آیا هتلداران از اشتباهات خود در گذشته درس می گیرند و در نهایت در سال 2023 سرمایه گذاری کافی در فناوری را آغاز می کنند؟
فصل بودجه بندی هتل ها برای سال 2023 به طور جدی آغاز شده است و یک سوال بسیار مهم این است که آیا هتلداران بودجه کافی برای فناوری در بودجه سال 2023 خود خواهند داشت؟
به طور سنتی، صنعت مهماننوازی از سرمایهگذاری ضعیف سیستماتیک در فناوری رنج میبرد. به طور معمول، هتلداران 2.5٪ از درآمد خالص اتاق را صرف فناوری می کنند. طبق آمار STR، هزینههای فناوری اطلاعات در مهماننوازی ایالات متحده در طول همهگیری در مقایسه با سال 2019 به میزان قابل توجهی کاهش یافت و در سال 2020 به 50 درصد کاهش یافت و در سال 2021 نسبت به سطح قبل از همهگیری کمی به 70 درصد بازگشت. حتی بدتر از آن، کاهش حقوق و دستمزد (دستمزدها و مزایا) پرسنل فناوری اطلاعات هتل ها در سراسر همه گیری است که سال را با 46 درصد از سطح سال 2019 به پایان می رساند.
تخمین زده می شود که هزینه های فناوری در اروپا و duyenvietfashion طی دو سال گذشته حتی بدتر باشد.
این کاهش نگرانکننده در فناوری مهماننوازی و هزینههای پرسنل IT در تضاد شدید با پذیرش شتابان فناوری دیجیتال در اقتصاد عمومی است. این بیماری همه گیر تحول دیجیتال را تا 10 سال تسریع بخشید (مک کینزی و شرکت) و مصرف کنندگان امروزی مسافرتی بیش از هر زمان دیگری به دیجیتالی و فناوری آگاه شده اند. بسیاری از انتظارات مسافران از خدمات امروزی حول محور سلف سرویس، انجام خودت، از برنامه ریزی و رزرو آنلاین، ترجیحات برای چک-این بدون تماس، کلیدهای موبایل، دستیارهای صوتی و ارتباط با کارکنان هتل از طریق پیام است، یعنی همه اینها هستند. راهکارها و کاربردهای فناوری
استفاده ناکافی از فناوری به وضوح وابستگی هتلداران به OTAها را افزایش داده است: برخلاف هتلداران، OTAها میلیاردها دلار در طول همه گیری برای فناوری هزینه کردند. جای تعجب نیست که در 6 سال گذشته OTA ها سهم بازار خود را نزدیک به 50 درصد به هزینه کانال مستقیم هتل افزایش داده اند. OTAها با سرمایهگذاری هنگفت در برنامههای فناوری برای درگیر کردن مسافر در تمام نقاط تماس ممکن در سفر دیجیتالی مشتری، روابط مهمانان را در انحصار خود درآوردهاند و هتلداران را به انجام کارهای خانهداری و لباسهای کثیف واداشتهاند.
سوال این است که آیا هتلداران از اشتباهات خود در گذشته درس می گیرند و در نهایت در سال 2023 سرمایه گذاری کافی در فناوری را آغاز می کنند؟
و من همچنین شک دارم که هتلها در زمینه فناوری نقشی در افزایش سهم بازار OTA داشته باشند. رزرو از طریق OTA معمولاً آسانتر، ایمنتر، سریعتر و با ارزشتر است (به برنامههای tension dur یا BKG Genius فکر کنید). بیایید صادق باشیم، برای خرده فروشی نیز (یا حتی بیشتر) صادق است.
آیا خرید با یک کلیک در آمازون آسان تر است یا هر بار که از یک وب سایت جدید بازدید می کنم یک فرآیند ثبت نام کامل را طی کنم؟ بنابراین، اگر چیزی باشد (و من در اینجا با مکس موافقم)، هتلها در جایی که ممکن است ارزش بیشتری برای مهمانان داشته باشد، کمتر هزینه میکنند.
اما من شک دارم که این ربطی به ترکیب توزیع داشته باشد.
منابع: آخر أخبار التكنولوجيا
دانلود کتاب جدید